فیلم لیبل شیرینگ

فیلم لیبل شیرینگ

Rate this post

عموما برداشت می شود که رول های نایلونی که در تغذیه دستگاه شرینک پک قرار داده می شود شفاف، بدون رنگ و لعاب و خام است، اما تصور نادرستی است. این پوشش ها می تواند چاپ شده و مزین به آرم و علایم شرکت تولید کننده، جزئیات محصول، عکس و کاملا رنگی باشد. این نحوه از بسته بندی طرفداران زیادی پیدا کرده و سبب فروش هرچه بیشتر محصولات می شود.

دستگاه لیبل شیرینگ

معمولا بطری های کوچک پلاستیکی یا شیشه ای نوشیدنی ها مانند: نوشابه، شربت و دوغ برای زیبایی بصری و جلوه بهتر به کمک دستگاه لیبل شرینک بسته بندی می شوند. اما این همه کارایی شرینک کردن به کمک دستگاه اشاره شده نیست. در بسیاری از موارد به منظور پلمپ کردن درب ظروف نیز از لیبل شرینک استفاده می شود. این لیبل ها بسیار ساده روی ظروف نصب می شوند. ابتدا غلافی به اندازه معین از لیبل شیرینگ دور بخش مورد نظری از بطری قرار می گیرد. عبور چند ثانیه ای این ظروف از تونل دستگاه که در حال ساطع کردن حرارت است، سبب جمع شدن غلاف و محصور نمودن ظرف می گردد.

> همچنین بخوانید: نایلون استرچ پالت

پلمپ درب بطری شیشه ای به کمک لیبل شرینک

انواع فیلم لیبل شیرینگ

پوشش هایی که در دستگاه لیبل شرینک مورد استفاده قرار می گیرد بر خلاف سایر انواع دستگاه شرینک پک، می تواند در ۵ دسته قرار می گیرد :

  • درب و بدنه – Cap and Body
  • بدنه – Body
  • وسط بدنه – Mid Body
  • بخش انتهایی بدنه – Shoulder
  • انتها یا درب – Cap Only
انواع فیلم لیبل شرینک

> همچنین بخوانید: فیلم شرینک پک

جنس فیلم لیبل شیرینگ

نایلون شیرینگ از خانواده پلاستیک ها است. پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپلین جنس هایی هستند که این فیلم ها از آن مشتقات تهیه می شوند. روش تهیه فیلم شرینک به کمک اکستروژن پلاستیک می باشد که روشی برای شکل‌دهی پروفیل‌ها از مواد پلاستیکی است. بعد از ساخت به کمک چاپ Flexography طرح های مورد نظر روی لیبل ها نقش می گیرد.

فیلم لیبل شیرینگ روی انواع بطری

انیمیشن نحوه لیبل گذاری بطری در دستگاه لیبل شیرینگ