انواع دستگاه شیرینگ پک

انواع دستگاه شیرینگ پک

Rate this post

جمع آوری، مرتب نمودن و یا نظم دادن به محصولات و کالاهای تولید شده معنای بسته بندی است. با توجه به تحقیقات انجام شده، متوسط هزینه بسته بندی ده درصد قیمت تمام شده کالاهای صادراتی است اما می‌تواند تا نود درصد باعث ایجاد ارزش افزوده گردد.

دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شرینک پک نمونه یکی از ماشین آلات پر کاربرد در صنعت بسته بندی و محافظتی محصولات است. کاربرد شیرینگ تنها بسته بندی نیست، قرار دادن محصولات به صورت چند تایی در کنار هم شاید پرکاربرد ترین نمونه استفاده از این ماشین باشد. به طور قطع در اغلب موارد شرینک بسته بندی ثانویه محسوب می گردد، بدین معنی که محصولاتی که خود دارای جعبه و پوشش هستند تنها با این عملیات در بسته های چند تایی در کنار هم قرار می گرند تا آماده انبارداری و حمل و نقل راحت تر شوند. شاید طراحی و تولید انواع دستگاه شیرینگ پک به همین دلیل بوده است تا با هر شرایطی بتوان از کاربرد این ماشین استفاده نمود.

فیلم شیرینگ

فیلم شرینک پک از pvc و مواد پلاستیکی تهیه می شود که در رول های چندین متری به صورت کیلویی قابل تهیه است. پلاستیک ها عایق خوبی برای خیسی و رطوبت هستند، با شیرینگ کردن از نفوذ خیسی به کالا می توان جلوگیری نمود. این پوشش ها شفاف هستند و جعبه و بسته از زیر آن قابل رویت است به همین دلیل ظاهر محصول از زیر این لفاف قابل دیدن است.

لیبل شیرینگ نمونه دیگری از این فیلم ها هستند که دارای روکش چاپی هستند که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. یعنی به جای جذب لایه های بی رنگ روی بسته ها، روکشی از طرح و نقشه به جای چاپ کاغذی روی هر بخش از ظروف گرفته می شود.

فرآیند لیبل شیرینگ

> همچنین بخوانید: فیلم لیبل شیرینگ

شیرینگ تونلی

روکش های شرینک در اثر حرارت منقض می شود و بسته ای که در داخل خود دارد را می فشرد. در مدل های تونل دار حرارت داخل این محفظه دمیده می شود و با عبور بسته ها از این تونل بسته بندی صورت می پذیرد. دستگاه شرینک پک تونلی نمونه صنعتی این ماشین و مناسب کارخانجات برای بسته بندی محصولات با اندازه های بزرگ و تعداد زیاد است.

شیرینگ تونلی

شیرینگ کابینی

نحوه کارکرد شیرینگ پک کابینی نیز همانند تونلی است با این تفاوت که محفظه حرارت در نوع کابینی بسیار کوچک است و مناسب شیرینگ بسته های کوچک مانند کتاب، مواد غذایی، ظرف غذا و مواردی از این قبیل است. این محفظه مانند فر پخت، حرارت را به نایلون داده و بعد از باز کردن درب حرارت دهی قطع می شود. از شرینک کابینی در مغازه ها و کارگاه های تولیدی و مشاغل کوچک مانند قنادی ها، رستوران ها و کتاب فروشی ها استفاده می شود.

شیرینگ کابینی

شیرینگ دوگانه سوز

برای حرارت دهی به فیلم شیرینگ پک می توان از منبع انرژی گاز و برق استفاده نمود. چون تعرفه برق به نسبت گاز از رقم بالاتری برخوردار است و با توجه به سفارش مشتری، گرما دهی به کمک مشعل های گازی را در تونل حرارتی تعبیه می کنند.

> همچنین بخوانید: دستگاه شیرینگ پک دوگانه سوز

گروه تولیدی صنعتی پدیدار ماشین مفتخر است تا انواع دستگاه شیرینگ پک از جمله دستگاه شرینک پک اتوماتیک، دستگاه شرینک پک نیمه اتوماتیک، دستگاه لیبل شرینک را با بهترین استانداردها و نازلترین قیمت طراحی و تولید نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید.