دستگاه ریبون بلندر

دستگاه ریبون بلندر

Rate this post

ریبون بلندر | Ribbon Blenders

پودرها و ریز دانه ها ( گرانول ) مواد خامی هستند که برای به دست آمدن مخلوط های جدید از ترکیب نمودن آن ها بهره می گیرند. این مواد می تواند جنبه خوراکی، صنعتی و یا حتی دارویی داشته باشند. در مقیاس تولید صنعتی برای ساخت مخلوط ها از دستگاه میکسر پودر یا همان دستگاه ریبون بلندر راستفاده می کنند. این ماشن ها قادر هستند چند صد کیلو مواد را با درصد یکنواختی بسیار بالا درهم بیامیزند و مواد نو ترکیبی تحویل فرایند های بعدی دهند.

پروانه دستگاه بلندر

پره های میکسر پودر حول یک محور به نحوی جوشکاری شده اند که کل مخزن پودر دستگاه را پوشش دهند. حرکت این محور سبب می گردد مواد را از لابلای پروانه به درون و بیرون کشیده شوند تا کامل با یکدیگر ترکیب گردند.

معمولا دو جفت پره بزرگ و کوچک روی این محور تعبیه می شود و حرکت آن ها به گونه ای است که خلاف یکدیگر دوران کنند. پره های بزرگتر مواد را از اطراف به مرکز مخزن و پره های کوچکتر بلعکس این رویداد عمل می کنند. پره ها از جنس استیل نگیر ۳۱۴ تولید می شوند و ضد زنگ هستند.

پروانه دستگاه ریبون بلندر

کاربرد دستگاه ریبون بلندر

کارگاه های تولید ادویه جات برای تهیه ادویه های ترکیبی نظیر دارچین، فلفل، نمک، زنجبیل و… یا به منظور هم زدن پودرهایی مانند: جوش شیرین، قهوه و نشاسته نیازمند ریبون بلندر هستند. در صنایع ساختمانی نیز جهت ترکیب موادی همچون سیمان و پودر سنگ نیازمند دستگاه بلندر صنعتی است. دارو سازان نیز اغلب برای بهم زدن مواد شیمیایی از بلندرهای آزمایشگاهی استفاده می کنند.

> همچنین بخوانید: دستگاه بسته بندی توزین دار

کارکرد دستگاه ریبون بلندر

در ویدیو زیر چهار نوع پودر رنگی داخل مخزن دستگاه ریبون بلندر ریخته شده است و با شروع چرخش پروانه ترکیبات در هم آمیخته می شوند:

یکی از دستگاه های اصلی گروه تولیدی پدیدار ماشین انواع ریبون بلدر است. این مجموعه ماشین هایی نظیر دستگاه میکسر پودر دو جداره، دستگاه میکسر لبنیات، دستگاه میکسر پودر با مخزن گردان و … را با انواع ظرفیت و کاربری های متنوع طراحی و تولید می نماید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.