خشک کن صنعتی میوه و سبزی

خشک کن صنعتی میوه و سبزی

Rate this post

خشک کردن میوه به روش صنعتی

خشک کردن سبزی ها و میوه ها (چیپس میوه) به طرق مختلفی صورت می گیرد. همه میوه ها را نمی توان خشک کرد. عملیات خشک کردن میوه ها را باید زمانی که ۱۰-۲۰ درصد از رطوبت آنها باقی مانده است تمام کرد. برگه های میوه نظیر: آلو، موز، سیب، پرتغال، انجیر، خرما، گلابی و کیوی و گیاهانی نظیر زعفران، شوید و نعنا را می توان با خشک کن صنعتی میوه و سبزی خشک نمود.

باید توجه کرد اقلام خوراکی که قصد خشک کردن آن ها را دارید کاملا سالم و سفت باشند. میوه های لک دار و له شده بعد از فرآیند خشک کردن طعم ناخوش آیندی خواهند گرفت. ورق های میوه و قطعات سبزی نیز باید دارای ضخامت و ابعاد معقول باشند تا خوب خشک شوند.

فرآیند خشک کردن روشی مناسب برای محافظت از طعم مواد است. برخی میوه ها و سبزیجات در برخی از فصول سال نایاب هستند که برای استفاده در سایر روزهای سال آن ها را خشک کرده تا همیشه در دسترس قرار گیرند و ماندگاری بالاتری داشته باشند.

میوه و سبزی خشک شده

> همچنین بخوانید: دستگاه بسته بندی توزین دار چیست

دستگاه خشک کن صنعتی

دستگاه خشک کن در دو نوع خانگی و صنعتی ساخته می شود. دو مدل کابینتی و کانتینیوس از انواع دستگاه خشک کن صنعتی به شمار می روند که برای مصارف عمده در ظرفیت های بالا و در مقیاس کارخانه ای استفاده می شود. گردش هوا سبب می شود مواد غذایی خشک شوند و برای مصرف آماده شوند. این ماشن ها از ظرفیت ۴۰۰ تا ۳ تن توانایی خشک کردن را دارند.

دستگاه خشک کن کابینتی

خشک کن کابینتی معمولا در دو نوع تک، دو کابین و چهار کابین طراحی و تولید می شوند. داخل ماشین تعدادی سینی به صورت طبقاتی از جنس استنلس استیل ایجاد شده که مواد داخل آن ها ریخته می شود. جداره مخزن کابین عایق پشم سنگ کار گذاشته می شود تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. همچنین درب های به نحوی طراحی می شوند که هیچگونه درزی برای انتقال حرارت در آن وجود نداشته باشد.

خشک کن صنعتی میوه و سبزی کابینتی می تواند برای مصارف کارگاهی و در مقیاس کمتر نیز طراحی و استفاده شود. مشعل گازی داخل کابین حرارت را به صورت غیر مستقیم به محصولات وارد می کند. معمولا زمان خشک کردن محصولات بین ۴ تا ۸ ساعت طول خواهد کشید.

خشک کن کابینتی

دستگاه خشک کن کانتینیوس | خشک کن تونلی

دستگاه خشک کن کانتینیوس (Continuos Drying Machine) یا خشک کن تونلی برای استفاده در مصارف صنعتی و حجم بالا استفاده می شود. در هر نوبت تونایی ۱ الی ۳ تن خشک کردن وجود دارد. گردش هوا به کمک مشعل های گازی، حرکت پیوسته مواد از روی دستگاه تسمه نقاله داخل کوره اتمسفر و تنظیم میزان رطوبت سبب می شود بافت داخلی مواد به صورت کاملا یکسان خشک شود.

خشک کن کانتینیوس

خشک کردن میوه و سبزیجات در خانه

انواع دستگاه خشک کن صنعتی در گروه تولیدی پدیدار ماشین طراحی و تولید می گردد که می توان به دستگاه خشک کن دو کابین و دستگاه خشک کن کانتینیوس اشاره کرد. کلیه ماشین آلات خشک کن این مجموعه دارای حداقل انرژی مصرفی است و با بالاترین دانسیته پشم سنگ عایق کاری شده اند و مشعل های به کار گرفته شده از بهترین شرکت های تولید کننده هستند. لطفا برای دریات اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.