برخی از تولیدات کارخانه جات به منظور حمل و نقل به روی انواع پالت های چوبی و پلاستیکی و فلزی قرار می گیرند. این پالت ها توسط لیفتراک حمل و نقل می شوند. برای بسته بندی و محافظت این محصولات از گرد و غبار و قطرات آب روی آن ها سلفون کشی می کنند. این کار توسط دستگاه استرچ پالت صورت می گیرد.

فیلم استرچ | نایلون استرچ

نایلونی که در دستگاه استرچ قرار می گیرد از مواد پلیمری مانند پلی وینیل کلراید تولید می شوند. درجه کشش، شفافیت و مقاومت به پارگی این فیلم ها متفاوت است. برخی از نایلون ها قابلیت کشش طول تا ۴ برابر اندازه اولیه خود را دارند.

فیلم استرچ

پیشش کشش | Pre-Stretch

دستگاه های استرچ تولید شرکت پدیدار ماشین قابلیت پیش کشش نایلون استرچ دارند. این قابلیت بدین معنی است که قبل از پالت پیچی فیلم ها کشیده می شوند و سپس به دور محصول پیچیده می شوند. میزان پیش کشش با توجه به جنس و مقاومت نایلون استرچ قابل تنظیم است. صرفه جویی ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مصرف فیلم استرچ مهمترین ویژگی این قابلیت به شمار می رود.

کشش فیلم استرچ پالت

انواع دستگاه استرچ پالت

استرچ پالت دروازه ای

استرچ پالت دروازه ای

قطعات سنگین خودرو، پالت های یخچال و کولر و مواردی که دارای اندازه بزرگ هستند امکان قرار گیری روی سینی دستگاه استرچ معمولی را ندارد. در این گونه موارد از استرچ دروازه ای دکل گردان کمک گرفته می شود.

پالت ها به کمک لیفتراک توسط اپراتور داخل چهارچوب دستگاه قرار می گیرد و به صورت ۳۶۰ درجه دور محصول استرچ کشی گردد.

امکان بسته بندی محصولات با طول بالای ۲.۵ متر با این دستگاه میسر می شود. ظرفیت کاری دستگاه تا ۲۰ پالت در دقیقه تخمین زده می شود.

> دستگاه استرچ پالت دروازه ای <

استرچ فرودگاهی

مسافران و افرادی که تمایل به جابجایی بار از طریق پایانه های زمینی، هوایی و دریایی دارند می بایست به جهت ایمنی چمدان، کیف و کوله های بزرگ خود را استرچ پیچی کنند تا از باز شدن و آسیب های احتمالی طی مسیر در امان باشند.

استرچ فرودگاهی با داشتن زائده روی بستر ماشین از پرت شدن کالا در هنگام استرچ کشی جلوگیری می کند.

این دستگاه با برق شهری ۲۰۰  ولتی راه اندازی می شود و  در ابعاد کاری مختلف قابل طراحی و سفارش است.

> دستگاه استرچ فرودگاهی <

استرچ فرودگاهی

استرچ پالت حرارتی

> دستگاه استرچ پالت حرارتی <

استرچ پالت حرارتی
استرچ پالت صفحه گردان

استرچ پالت گردان

استرچ پیچی پالت با اندازه متوسط مانند قطعات خودرویی، کولر و …

> دستگاه استرچ پالت صفحه گردان <